SINU MÕTTED LOOVAD SINU REAALSUSE


Kõik, mida tunneme, mõtleme ja teeme, saab alguse ajust. Optimeerides mõtteviisi, muudame enda elu kvaliteetsemaks, saavutame seatud eesmärke, oleme tervemad ja rõõmsamad, säilitame rahu keerulistes situatsioonides jne.

Mõtted on ainsad, mis täielikult meile kuuluvad. Vaid meie ise saame neid muuta ja kontrollida. Seega - kui soovid midagi muuta, alusta mõtteviisi muutmisest!

MILLEST SAAKSIME ALUSTADA, OMAMAKS KONTROLLI MÕTETE ÜLE?

Sinu aju mõtleb ja teeb otsuseid, mida ta arvab sind tahtvat tegevat. Kuid sina otsustad, mida mõtled. Seega - formuleeri võimalikult selgelt ja lihtsalt, mida sa soovid saavutada. Alusta sellest, et sõnastad hommikuti enda eesmärgid lühidalt ja konkreetselt!

Aju üritab meid suunata vältima kõike, mis tundub potentsiaalselt ohtlik sh. olukordi/inimesi/kohti jms, kaasa arvatud meile uus ja tundmatu. Seega - muuda tundmatu tuttavaks ja ära lase end kujutletavatel hirmudel limiteerida!

Negatiivsed kogemused talletuvad ajudes kauaks, kuna need aitavad meil analoogsetest olukordadest tulevikus hoiduda. Aju-uuringud näitavad, et näiteks kuuldes sõna "Ei!" vallandub organismis kümneid stressi kemikaale 20-30 sekundi jooksul. On tuvastatud, et soovitav oleks ühe negatiivse mõtte või tunde kohta genereerida vähemalt 3 positiivset. Kirjuta üles, mitu negatiivset ja mitu positiivset mõtet tunni jooksul mõtled. Nii saad arvutada kas sinu negatiivsed ja positiivsed mõtted on tasakaalus. Proovi teadlikult suurendada positiivsete suhtarvu vähemalt 3:1-le ja sa näed, kuidas see mõjutab kõiki su eluvaldkondi.

Enamasti eeldame, et meie mõtted ja emotsioonid on lihtsalt meie mõtteviisist tulenevad. Kuid tänu teadusuuringutele viimase aastakümnete jooksul teame, et see pole nii. Iga mõte, iga uskumus, tekitab meis emotsionaalseid ja füsioloogilisi reaktsioone, mis toimuvad automaatselt murdosa sekundi jooksul ning sageli me ei mõista, mis on reaktsiooni tegelik põhjus. Neuroteadlased väidavad, et 95% meie elus on mõjutatud alateadvuse reaktsioonidest. Seega, mida teadlikumalt suudame tuvastada, millest mõtleme ja mis põhjustab meie reaktsioone, seda enam suudame kontrollida ka enda tegevust. Reageerides emotsionaalselt negatiivselt, küsi endalt: "Miks ma reageerin nii? Mis on reaktsiooni tegelik põhjus? Missugune mõte reaktsiooni põhjustas? Kas reaktsiooni põhjus on võib pärineda minevikukogemusel? Millega see seotud olla võib? Kas hetkel peaksin reageerima nii?" Mida enam suudad tuvastada enda reaktsiooni tegelikku põhjuseid, seda enam õpid märkama, kuidas nö vabaned minevikukogemustest. Pea meeles - minevik ei saa korduda, kui tuvastame reaktsioonide põhjuseid, muudame suhtumist ja seeläbi mõttemustreid.

Mõtted on ainsad, mille üle on meil on absoluutne kontroll, kui seda vaid tahame! Muutes mõtteid, suudame enamat!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Bodylanguageacademy OÜ
Tallinn, Estonia